Communicatie is een fundamenteel aspect van menselijke interactie, waarbij informatie wordt uitgewisseld via gesproken woorden, geschreven boodschappen of non-verbale signalen. Effectieve communicatie bevordert begrip, samenwerking en relaties op diverse niveaus.
Of het nou een groot- of klein project is. Het heeft altijd veel impact op de huurders, bewoners en omgeving. Helaas ontkomen we niet altijd aan overlast. Daarom doen we altijd ons uiterste best om dit maximaal te minimaliseren.
Het minimaliseren doen we vooraf door de betrokkenen vooraf duidelijk te informeren wat ze mogen verwachten. De maatregelen welke wij nemen om dit te verzorgen zijn onder andere:
Informatie: we voorzien betrokkenen van gedetailleerde informatie over de aard en duur van het project, zodat ze volledig op de hoogte zijn van wat ze kunnen verwachten.
Herkenning: alle collega’s op het project worden herkend aan compacte teams en uniforme werkkleding. Hierdoor worden de collega’s van Van Roemburg Totaal Onderhoud makkelijk herkend.
Communicatie: we onderhouden regelmatig contact met de betrokkenen, zodat eventuele zorgen, vragen en feedback tijdig kunnen worden besproken en aangepakt.
Tijdsplanning: we stellen duidelijke tijdschema’s op, zodat betrokkenen weten wanneer bepaalde fasen van het project plaatsvinden en wanneer eventuele overlast wordt geminimaliseerd.
“We komen bij jou, wij zijn te gast”
Waar we ook komen, we zijn en blijven te gast. Daarom zorgen we dat al onze medewerkers zich houden aan een aantal binnen- en buitengedragsregels.
Binnen
Komen we verzorgd en in onze bedrijfskleding gekleed aan
Stellen we ons voor en leggen we uit wat we waar komen doen
Letten we op ons taalgebruik
Dekken we alles af om beschadigingen en viezigheid te voorkomen
Gaan we buiten op de bouwplaats naar het toilet
Gebruiken we ons eigen gereedschap
Roddelen we niet
Wezen we naar elkaar behulpzaam
Laten we alles netjes achter
Laten we de uitgevoerde werkzaamheden zien en aftekenen
Zeggen we vriendelijk gedag als we weggaan
Wanneer we vertrekken sluiten we de deur goed dicht
Buiten
Roken wordt buiten gedaan. De sigaretten worden niet op de grond gegooid
Wanneer we veel herrie moeten maken informeren we de omgeving
Parkeren we in een parkeervak als het mogelijk is
Communicatiekanalen
Wanneer we werkzaamheden komen uitvoeren wil je altijd ruim vooraf weten wat er op je afkomt zodat er genoeg tijd is om benodigde zaken te regelen. Daarom is een duidelijke en vooral tijdige communicatie van groot belang. Ons stappenplan hoe wij de betrokkenen informeren:
Aankondiging werkzaamheden (doormiddel van een brief, activiteitenkalender, flyer of kaart). Dit wordt altijd in overleg met de opdrachtgever opgesteld. In deze brief stellen wij ons voor als aannemer, welke uitvoerder je mag verwachten en wanneer we de werkzaamheden gaan uitvoeren;
Referentie: bewoners krijgen pas een goed beeld van de renovatie als ze een echte woning kunnen bezichtigen. Daarom bieden we ze de mogelijkheid om een referentiewoning te bezoeken. Dit doen we via een uitnodiging die we huis-aan-huis bezorgen. Tijdens een bezoek aan de referentiewoning:
verzorgen we een rondleiding
nemen we de planning door
beantwoorden we vragen
leggen we keuzes voor die bewoners kunnen maken voor bijvoorbeeld sanitair
Tussentijdse update. Gedurende de werkzaamheden sturen we regelmatig een nieuwe brief met de actuele stand van zaken van de werkzaamheden. Zo informeren we de betrokkenen met actuele gebeurtenissen en foto’s;
Vooraf, gedurende- en na oplevering ontvangen de betrokkenen inloggegevens op ons ‘Klantenportaal’. Hier is alle overige informatie over het project te vinden zoals de werkomschrijving, foto’s en de contactpersonen.